Impact030 Impuls

Deze impuls helpt jou de snelste weg naar het meest duurzame, Utrechtse antwoord te vinden in jouw ontwikkeling als impactondernemer.

Als (impact)ondernemer maak je ontwikkelingen door. Impact030 is er om impactondernemers te bij te staan bij moeilijke vraagstukken. Sommige vraagstukken zijn praktisch van aard, maar anderen zijn complex en gaan over het vergroten van je impact, financiële groei of bedrijfsvoering. Met name tussen verschillende ontwikkelfases (concept, start-up, grow up, scale up) zijn er veel belangrijke keuzes te maken. Je kan hierbij kiezen om deel te nemen aan een impact030 impuls.
We begeleiden je gedurende +- 2 maanden langs 4 fases om zo de beste ondersteuning te bieden én te vinden voor jouw groeivraag. We stellen het hele netwerk van impact030 tot jouw beschikking! Jij als ondernemer staat centraal, en je bepaalt zelf hoe je het netwerk inzet voor jouw groeivraag. Aan het eind van dit traject heb je een sterker netwerk, mogelijkheden om de positieve impact van je bedrijf te vergroten en verbeterde ondernemersvaardigheden.

 

Voor wie?: Voor Utrechtse impactondernemers. Ben jij een groeiende ‘social enterprise’ (in wording) of wil je als bedrijf simpelweg meer impact maken in de regio? Dan is deze impuls interessant voor jou! Met name in de overgang van ‘start up’ naar ‘grow up’ en van ‘grow up’ naar ‘scale up’ is een impuls zinvol om te doorlopen. 

Tijdsbesteding: Flexibele tijdsindeling. Je werkt +- 2 maanden aan jouw vraagstuk op de momenten dat het jou uitkomt. Zie hieronder het tijdspad dat je gaat doorlopen.

Locatie: Hybride – in Utrecht.

Kosten: ‘pay as you value’-sponsorbijdrage. Zie hier een indicatie.

Programma 2022

  • 1e traject: 23 augustus t/m 8 november 2022
  • 2e traject: 15 september t/m 1 december 2022 
  • 3e traject: 25 oktober 2022 t/m 17 januari 2023
    * Data kunnen onderhevig zijn aan veranderingen.

Aanmelden

Wat gaan we precies doen?

1. Je meldt je aan via het aanmeldformulier. We kijken in het intakeproces samen of de impuls geschikt is voor de uitdagingen waar jij voor staat met jouw impactonderneming.

2. Kern van de impact030 impuls is het consult. Impact030 consults zijn bijeenkomsten waar jij als impactondernemer live persoonlijke support krijgt van diverse experts uit Utrecht om de impact van jouw initiatief te vergroten. Deze experts denken mee over de volgende stap van jouw sociale onderneming. Ze schetsen samen mogelijke oplossingsrichtingen voor jouw vraagstuk, vanuit hun eigen expertise. Lees hier hoe eerdere deelnemer VindiQu het consult heeft ervaren.

3. In de maanden volgend op het consult ga je aan de slag met het uitwerken van de tips & tricks die uit het consult zijn gekomen. Dit doe je samen met partijen uit het netwerk van impact030 die voor jou van belang zijn. Ga jij bezig met nieuwe samenwerkingsmogelijkheden verkennen, impact vergroten of werken aan je ondernemersvaardigheden? Wij ondersteunen je bovendien met vragen en obstakels die er in deze periode boven water komen.

We werken samen met (bijna) alle organisaties die impactondernemers helpen groeien in Utrecht. Hieronder een aantal:

4. We sluiten het traject af met een ontwikkelgesprek, waarin we samen terug- en vooruitblikken.

Wat kan het je allemaal opleveren?

  • Maandelijkse meetups met collega-impactmakers op thema: Inclusieve arbeidsmarkt, Circulair, Fair Chain en/of Welzijn
  • Mentor (collega ondernemer)
  • Korting op ontwikkelprogramma’s, opleidingen, workshops en events
  • Toegang tot breed netwerk aan partners
  • Toegang tot breed netwerk aan impactondernemers
  • Toepassingsmogelijkheden van Sustainable Development Goals in je organisatie d.m.v. MAEX Social Handprint en SDG mediakit.

Aanmelden

 

 

FAQ

1. Wat is een goede ontwikkelvraag waarmee ik aan een impuls mee kan doen?

Voorbeelden van vragen uit eerdere edities

  • We zijn toe aan een volgende fase van onze onderneming, welke stappen kunnen wij organisatorisch nemen om te kunnen groeien?
  • Ik wil graag meer impact maken. Welke samenwerkingsmogelijkheden zijn er voor mijn onderneming in Utrecht?
  • Hoe moet ik de prioriteiten in mijn bedrijfsvoering leggen om te zorgen dat ik impact kan maken en klanten aan me bind?
  • Hoe zet ik op een juiste manier vrijwilligers in, in mijn onderneming?
  • We hebben besloten om te stoppen met onze sociaal onderneming, hoe kunnen we deze overdragen zodat de impact blijft bestaan?

Voorbeelden van vragen die niet passen bij een impuls

Geen antwoord op jouw vraag? Mail ons. Met dit type minder complexe vragen helpen we je graag persoonlijk verder.

2. Wie zijn de experts die meedenken in de consults?

Kernpartners

  • Gemeente Utrecht
  • Alfa Accountants en Adviseurs
  • Voorjestadsie
  • Social Impact Factory Utrecht
  • Natuur- en Milieufederatie Utrecht (NMU)
  • Vrijwilligerscentrale Utrecht
  • Ondernemersklankbord
  • Huisman Communiceert
  • Community management impact030

Aanvullende partners met experts

  • Cirkelregio Utrecht
  • PwC
  • en meer…

 

Aanmelden